Hvad koster det at sælge på Facebook?
Hvad det koster at sælge dit produkt på Facebook, er et af de spørgsmål vi oftest får i annonceringsøjemed.
Desværre er der ikke et klart svar på det, for det afhænger af dit produkt.
Det afhænger af hvor mange gange man skal eksponeres for produktet. Dette er der delte meninger om. Nogle siger 20 gange, nogle siger 5 gange og andre siger 8 gange. Vi siger, at det kommer an på dit produkt. Det hænger oftest sådan sammen, at jo dyrere dit produkt er, jo flere gange skal man også eksponeres for det.
Tænk selv på din egen købssituation. Hvor tit køber du bare noget med det samme, fordi at du ser en reklame for det?
Ikke særlig tit vel?
Så det jeg kan sige om prisen er at prisen for mit salg, skal være billigere end de penge min kunde køber for. Derudover skal prisen for at få en kunde ind, også være billigere end kundens livstidsværdi.
Alligevel er der nogle ca. tal som vi godt kan regne med:
- CMP er prisen for 1.000 eksponeringer og den vil jeg gerne have er omkring 60 kroner.
- CTR er din click through rate, og den vil jeg gerne have er over 2%
- Din CPC er din pris pr. click, og den vil jeg gerne have er under 2 kroner.
DOG! Så er dette ikke vejledende, da
- Det kan være meget afhængigt af dit produkt, dit kreativ og din målgruppe.
- Priser på Facebook og Instagram desværre stiger hele tiden, jo flere der kommer på. Det skyldes at annonceringen fungerer ligesom en auktion, og jo flere der byder ind – jo højere bliver prisen.