Få mest muligt ud af det content, du skaber

Gør dit content workflow mere effektivt ved at genbruge dit content på tværs af platforme

Vær strategisk med din content creation

Laver du content, så ved du helt sikkert, hvor tidskrævende det kan være hele tiden at skulle producere indhold til forskellige digitale platforme. Når de sociale medier hungrer efter indhold, og de gode idéer ikke ligefrem står i kø, kan du nemt blive efterladt med en følelse af at være udmattet og overkørt – det kender vi alt for godt.

Men sådan behøves det heldigvis ikke at være.

I stedet for konstant at finde på nye ideer til content, bør du udnytte, hvad du allerede ligger inde med. Det indhold, du allerede har skabt, kan nemlig sagtens piftes op og blive aktuelt igen. Når du genbruger content, sparer du tid og kræfter – og vigtigst af alt, så får du meget mere ud af de ressourcer, du har brugt på at udarbejde dit content. 

Så hvis du har problemer med at holde liv i din virksomheds mange platforme, så læs med her og få vores bedste tip til aldrig at løbe tør for indhold.

Content genbrug er det nye sort

Du behøver ikke opfinde den dybe tallerken hver gang, du skal poste på alle dine sociale medier. Genbrug er in – også når det kommer til content!

Når du f.eks. udarbejder et blogindlæg til din hjemmeside, er der intet i vejen med at genbruge det i dit nyhedsbrev. Og på Instagram. Og Pinterest. Har dit content skabt engagement på en platform, er der stor sandsynlighed for, at det ligeledes vil skabe engagement på en anden – så længe det har relevans på platformen, og du husker at tilpasse det til platformens præmisser.

V ores content workflow, som du kan stjæle

Forestil dig, at du har investeret oceaner af tid og ressourcer i at skrive et godt blogindlæg. Hvorfor IKKE genbruge det? Der vil sandsynligvis ikke skulle ret meget omskrivning til, før du vil kunne have et færdigt nyhedsbrev. 

Og herefter kan du med fordel tage hovedpointerne og nemt lave to-tre Instagram-opslag, hvor der fiskes én pointe ud til hvert opslag. Hvis du redigerer dine formuleringer lidt, så de bliver mere mundrette, kan din tekst nemt omdannes direkte til Instagram-opslag. Og hvis du så sætter det lækkert op med noget visuelt, er du klar.

Til sidst kan du med fordel omdanne det visuelle fra dine Instagram-opslag til en række grafikker til Pinterest. Det er en nem måde at få ekstra værdi på den tid, du har brugt, da du her kan linke tilbage til det originale blogindlæg, og dermed blive ved med at generere trafik til din hjemmeside.

Mulighederne for at genbruge content er uendelige, og et content workflow kan se ud på mange måder. Processen kan f.eks. også sagtens starte med at du laver Instagram-opslag, som du så samler og uddyber i et længere blogindlæg.

Nu ved du, at content-genbrug er en nem måde at udvikle en mere effektiv og holdbar content strategi, som kan spare dig for en masse tid. I stedet for at bygge alt indhold op fra bunden, anbefaler vi, at du ser på, hvordan du kan give dit eksisterende content nyt liv. Så tag et kig på dit arkiv af indhold – hvad kan du bruge og ikke mindst genbruge? Det kan være nok at justere med små ændringer – og dermed kan du nå længere ud med en meget lille indsats.

Hvis du stadig er helt tom for idéer til content, kan du tage et kig på vores indlæg ‘Løb aldrig tør for content ideer med toolet: ‘Answer the public’.

Gå ikke glip af: