Case: Camilla Gjerde
Over 2.000 følgere på Instagram og 3.000 solgte bøger med et enkelt Instagram opslag om ugen


Sådan hjalp vi naturvinselsker og forfatter Camilla Gjerde med at nå sine mål på Instagram.
Selvudgiver med passion for naturvin og producenterne bag
Camilla Gjerde er en passioneret naturvinselsker. Med en drøm om at hylde kvinder i naturvinsverdenen, skabte og selvudgav hun sin første bog
“We Don’t Want Any Crap in Our Wine” som Camillas bog hedder, omhandler netop det – kvinder, der dyrker naturvin.
Med sin forstand på naturvin og store passion for personerne bag, manglede Camilla en samarbejdspartner til at hjælpe hende i gang med hendes online tilstedeværelse samt promoveringen og salget af hendes nye bog – og det er her, vi kommer ind i billedet!
Gjerde og markedsføring på Instagram
Camilla var helt grøn i Instagram, da hun kom til os – hun havde faktisk dårligt nok oprettet en profil.
Vi hjalp hende i gang på Instagram helt fra scratch med en simpel strategi, som var nem at overkomme i hverdagen.

En overkommelig strategi med ét post om ugen
Vi lagde en overskuelig strategi for Camilla, som blandt andet bestod i, at hun blot skulle poste et enkelt opslag om ugen.
Sammen med Camilla lavede vi et idékatalog med hendes viden, som kunne bruges som opslagsliste til hendes fremtidige opslag. For at gøre det så nemt og overskueligt som muligt for hende at kaste sig ud i at poste på Instagram lavede vi nogle opslagskategorier, som bl.a. handlede om promovering af bogen, hende som ekspert og kvinderne bag naturvinene.
Vi lavede sammen eksempler på konkrete opslag med en skrivemetode, som Camilla kunne bruge som skabelon til sine efterfølgende opslag.
Det kan for nye – og for så vidt også for garvede – personer på sociale medier som Instagram virke som en uoverskuelig opgave at tage fat i, men med blot ét opslag om ugen kan du altså opnå vilde resultater.

Vilde resultater med 3000 solgte bøger og mere end 2000 følgere
Bogen er derudover blevet udgivet på koreansk af forlaget N Press, som opdagede bogen på Camillas Instagram-profil – så havde det ikke været for denne, havde den koreanske udgave næppe været en realitet.
Med den koreanske udgave har Camilla solgt mere end 3000 bøger på verdensplan.
Camilla er blevet interviewet af bl.a. ICON Magazine, Elle Korea, Marie Claire Korea og HÅNDVÆRK bookazine, har talt til Göteborg Book Fair 2022, og været på book tour med stops i Stockholm, Malmø, Hamburg, Berlin, Seoul og Montalcino.
Alt i alt har Camilla cementeret sig som ekspert i naturvinsverdenen og skabt et Instagram-community med en solid følgerskare. Hver måned tiltrækker Instagram-profilen nye følgere, samtidig med at Camilla formår at bevare sine trofaste følgeres engagement med 145 likes og 15 kommentarer pr. opslag i gennemsnit.
Resultater i tal
Vækst i følgere på 8739%
Engagement-rate på 7,96%
Vil du opleve lignende resultater?
Kan du også fornemme kemien mellem os og din virksomhed? Tøv ikke med at tage fat på os, så vi kan finde den perfekte løsning for dig og din forretning.